Gucci 2012
Gucci is celebrating its 90th birthday in Florence next week with a blowout that will mark the opening of the new Gucci Museo there. The Italian house was born in 1921, but backstage, designer Frida Giannini insisted that the Art Deco motifs she showed off on the runway today were pure coincidence. "I like the architectural shapes, especially the New York skyscrapers of the period," she said. Chance or not, Giannini's Chrysler building flapper numbers put her at the forefront of Spring's Jazz Age revival. New York designers beat her to the 1920's theme last week, but the graphic quality of the black, white, and bronze color-blockings and embroideries gave her dresses an anti-retro appeal. They'll have legs on the red carpet and, you imagine, in real life, too, where their short lengths and streamlined, away-from-the-body shapes will make them go-to favorites come party time.
On the tailoring side, Giannini hewed to fairly androgynous lines. Jackets were short and boxy and topped high-waisted pants with front pleats or deep tuxedo stripes down the sides. If there was nothing twenties-ish about the silhouettes, the era informed the jackets' geometric designs and their Deco buttons and fastenings. The pieces that resonated were the ones that put Gucci's leather experts to the test, like a black and gold leather shift dress laser-cut so minutely that it resembled eyelash fringe, or a fitted T-shirt stitched together from strips of python to look like zebra stripes. The equestrian scarf print on a pair of trousers and the hem of a drop-waist skirt also stood out. Elsewhere, mismatched prints got too complicated, and a sidetrack into harem pants would have been better avoided. Still, the evening clothes in particular will ensure that Gucci's 91st year, like so many before it, is a success.
gucci 2012
Для всех неравнодушных к модной индустрии последние две недели стали богатыми на события: после завершения Недели моды в Нью-Йорке эпицентр дизайнерских показов переместился на Неделю моды в Лондоне, а теперь эстафету принимает Милан. Неделя моды в Милане – самая зрелищная и динамичная, поэтому впереди нас ждет рекордное количество интересных показов и ярких трендов нового сезона весна-лето 2012.
Одним из первых показов в расписании Недели моды в Милане стал показ новой коллекции Gucci весна-лето 2012. На фоне яркой коллекции в стиле 70-х Gucci осень-зима 2011/2012, которая задавала ритм этого модного сезона и угадывала все ключевые тренды осени, новые творения Фриды Джанини хочется охарактеризовать как мрачные.
В первую очередь, дизайнер переборщила с черным цветом, включая в каждый второй образ черные брюки или черное платье. Четкая цветовая гамма (черный, белый и золотой цвета), шелковые короткие пиджакипрямого кроя и золотые пряжки на ремнях должны были, по замыслу Фриды, ассоциироваться с элегантным стилем ар-деко, но на деле больше напоминали сумбурную модную эпоху конца 80-х. Не хватало только пышных причесок в духе Вероники Кастро и золотых клипс в ушах – вместо них для показа Gucciвесна-лето 2012 Джанини выбрала гладко уложенные волосы, «панда»-макияж и минимум украшений.
Дизайнер завершила показ серией блестящих платьев в стиле 20-х годов (похожие платья с бахромой из пластика мы уже видели на показе Marc Jacobs), на создание которых ее вдохновила эпоха джаза в Америке, но, как и в коллекции прошлого лета, почему-то выбрала фасон, который совершенно не подходит худым девушкам: платья на длинных бретельках сделали из моделей на подиуме настоящих скелетов!
Все фотографии с показа Gucci весна-лето 2012 смотрите в нашей фотогалерее!
Автор: Ирина Щапова, специально для WomanJournal.ru
Фото: Style.com